Dit verhaal gaat over de overeenkomsten tussen tulpen en internet aandelen,
en de eeuwigdurende strijd tussen angst en hebzucht.

Kunst laat zien hoe sterk uw onderneming is

Tulpomanie is een verhaal uit de Gouden Eeuw verbonden met de actualiteit. Het laat zien hoe de tulp de Hollanders in de 17e eeuw in
haar greep wist te houden: Eerst werd zij vanwege haar schoonheid object van liefde, hartstocht en studie voor de wetenschap, later
begeerd vanwege haar kostbare waarde en daarna met woede en razernij omgeven omdat zij vele mensen financieel in de afgrond had
gedreven.

De tulp staat voor emotie

De overeenkomsten tussen de 17e eeuwse optiehandel in tulpenbollen en de internet- hype aan het einde van de 20ste eeuw is frappant.
Deze ontwikkeling is prachtig terug te vinden in de zogenaamde Tulpenkunst en in de genre-schilderijen van de 17e eeuw, een tijd
waarin Hollandse schilders een beeldverslag maakten van alles wat zij om zich heen zagen.

Heeft u vragen?

Bel Artemista 038 422 65 02 / 06 146 226 98 of klik op de knop om een bericht achter te laten, dan neem ik contact op met u.

Een onverwacht perspectief!

Wat hebben tulpen en banken met elkaar gemeen? Waren de 17e eeuwse meesters fijnproevers? Wat kunt u als marketeer leren van de oude Egyptenaren?

Schoonheidsidealen in de kunst

Het streven naar het ideale lichaam is van alle tijden en
alle plaatsen.

Lees verder ›

Kunst als verpakking

Hoe kunst het imago versterkt van uw bedrijf.

Lees verder ›

Kunst en Overleven

Kunst en Overleven

Een verhaal over kracht, durf en doorzettingsvermogen in het spanningsveld tussen leven en overleven.

Lees verder ›

Kunst in perspectief

Als je maar lang genoeg naar iets kijkt, wordt het vanzelf interessant

Lees verder ›

Anders kijken door kunst?

Neem contact op!

Bel 038 422 65 02 / 06 146 226 98
Of mail info@artemista.nl

U mag ook uw gegevens achterlaten in het formulier.
Dan neem ik contact op met u.

6 + 2 = ?

© Arte Mista | Design by Kruse Beeldende Communicatie | Realisatie by Webtail